Thursday, August 11, 2011

Bermonologlah secara positif!




Alhamdulillah rakan2 blogger semua, kita telah berada pada separuh masa terakhir Ramadhan, bulan mulia.

Berkesempatan menulis ini, ingin saya berkongsi artikel rumusan daripada fahaman saya setelah membaca beberapa buah buku motivasi karya pakar motivasi ulung negara. (Bulan puasa adlh bulan membaca!) ^_^

bersama team 'wonder-first!' kem jatidiri pelajar smkaa

Rakan2,

Samada percaya @ tidak, jika sekiranya kita ingin menjelmakan sesuatu yg diimpikan selama ini di dalam hidup, kita wajib menwujudkan lingkungan, suasana atau lapangan untuk hal itu berlaku.

Dengan kata lain, kita wajar menyediakan ruang yang sesuai, bersih dan terang untuk menerima benda itu, atau wujudkan lingkungan yang tepat untuk menerimanya, sebelum ia benar2 berlaku. Berimaginasi secara POSITIF!

Contohnya: Anak yg soleh/ah, cemerlang dalam pelajaran, gaji naik, pasangan yang mengasihi, melanjut pelajaran ke peringkat PhD dan sebagainya.

Jika kita menyediakan ruang ini di dalam hidup kita untuk menerima sesuatu, maka alam semesta pula akan bersedia untuk memenuhi ruang itu dengan perkara yg kita ingini.

Ha! Ini penting...

Jika kita sedang mengalami kekurangan/kegagalan setelah kita memperolehinya, periksa dahulu fikiran kita. Adakah fikiran kita adalah fikiran yang positif?

Atau, adakah kita secara tidak sedar mewujudkan halangan-halangan yg sebenarnya tak wajar wujud! ?
Jika ya, ketepikan semua halangan itu. Sebaliknya wujudkan ruang dalam minda untuk hal
yang kita inginkan itu: Kejayaan akhirat & dunia, kesihatan, kebahagiaan, pasangan yg setia dan apa sahaja yg kita mahukan!

minda kita ada macam2 warna.. mcm warna bulu arnab ni.. ^_^

Oleh itu, berusahalah untuk menjadikan warna minda kita sentiasa putih, cerah & berseri!

Law of Attraction @ Hukum Tarikan pasti & pasti berjanji menariknya kepada kita iaitu apabila kita berniat dengan sengaja berkerjsama dengannya.

Konklusinya, fikiran adalah tenaga yang kuat dan berkuasa. Melalui niat yang kuat dan sejajar dengan Hukum Tarikan, mungkin kita juga mampu BANGKIT dan menarik diri sendiri kepada perkara yang kita ingini.

serikan dunia kita dengan imaginasi yg realistik & bersih hanya utk Yang Maha Kuasa

Cuma, jangan tarik benda yang tidak baik!

Ada kuasa pada setiap detik setiap hari untuk mengubah corak fikiran anda. Ujilah hukum ini untuk diri sendiri.

Berimaginasilah secara positif!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget