Wednesday, September 21, 2011

Makna LUAR BIASA

Mari sama2 kita kongsikan di sebalik mana lagu yang dinyanyikan oleh Shahir ini... Luar Biasa..

Perkataan luar biasa maksudnya lebih dari yang biasa, yang ekstreme. Bila dia melakukan sesuatu, dia melakukannya dengan dua kali ganda kesungguhan, lebih kuat dari yang biasa dilakukan oleh ramai orang.

Lance Armstrong berlatih 6 jam sehari, dari pagi sampai ke tengahari sedangkan atlit lumba basikal yang lain berlatih 2 jam di waktu pagi dan dua jam di waktu petang.

Azizi Ali, membaca lebih 700 buku tentang wang, pengurusan kewangan dan apa saja yang berkaitan dengan jutawan. Bahkan, ada beberapa buku yang dibaca olehnya lebih dari 100 kali. Kebanyakan orang cuma membaca 100-400 buku, tapi Azizi Ali kini dah membaca lebih 700 buah buku!

ni semua sedang berfikir secara Luar Biasa dlm senyuman!

(mesyuarat pra-mpp kebangsaan, ipt2 Malaysia)

Ahadiat Akashah, menulis dan menerbitkan lebih 55 buah novel dalam setahun, sedangkan penulis novel lain biasanya menerbitkan 3 novel setahun.

Orang luar biasa senang di kenalpasti. Mereka rajin, sanggup belajar dan sanggup berusaha keras, sanggup menerima kritikan, sanggup bangkit dari kegagalan dan setiap saat, sentiasa bersyukur atas semua yang dikurniakan pada mereka.

Adakah kita luar biasa?? Nah... tanyalah bulan, siapa baginya cahaya utk bersinar? (Eh, ada kaitan ke....?) ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...