Wednesday, September 21, 2011

Usaha Menjadikan Hari Ini Hari Yang Bahagia


Tahukah Anda, setiap hari kita ada peluang yang BESAR untuk menjadikan hari ini hari yang bahagia?

Adakah Anda menyedarinya? Sudah tentu tidak, atau sedar sikit-sikit saja.

Sebab, pagi-pagi lagi Anda sudah memikirkan kesibukan kerja, bil-bil yang perlu dibayar pada ujung bulan, kos semakin naik, assignment bertimbun, sales target yang perlu dicapai, lecturer yang Anda tak suka, kopi Anda yang kurang gula, trafik jem sewaktu ke tempat kerja atau leteran isteri Anda yang membingitkan telinga.

Anda LUPA untuk memasang niat supaya hari ini jadi hari yang bahagia untuk Anda.

Anda lupa sematkan dalam hati yang Anda mahu rasa sungguh bahagia hari ini.

Apa yang saya maksudkan dengan rasa bahagia ? Ia adalah rasa gembira, happy, ceria, seronok, energetik, simply rasa yang buat Anda feel good .


Yup, feel good!. Semudah itu.

Mulai hari ini, apa kata Anda berubah sikap?. Bangun pagi, niatkan dalam hati yang Anda mahu rasa bahagia hari ini , Anda mahu feel good hari ini.

Selepas berniat, pasang tekad Anda mahu jadikan hari ini hari yang bahagia buat Anda. Tekad biar teguh! Jangan tukar-tukar.

Bila start keluar dari rumah, start nak bekerja, start ke kelas atau start memulakan perniagaan Anda, usahalah menjadikan hari ini yang bahagia , Anda rasa bahagia dari pagi sampai ke malam.

Jangan biarkan satu apa merubah mood “feel good” itu. Jangan biarkan hal yang kecil, remeh temeh meragut kehepian Anda, kebahagiaan Anda pagi itu.

Anda rasa bahagia melihat ibu atau bapa Anda, Anda rasa bahagia melihat wajah kekasih Anda, Anda rasa bahagia, rasa hepi dikelilingi kawan-kawan Anda.

Usaha agar perasaan itu sentiasa ada, sentiasa membara tiap masa.

Feel good, akan membentuk sikap Anda menjadi positif. Hadirkan rasa bahagia dalam hati, yang lain, semuanya akan muncul sendiri.

Law Of Attraction always in action!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...