Wednesday, December 28, 2011

13 Langkah Hindari Mengantuk & Tekanan

Di sini terdapat beberapa langkah senaman yang boleh menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan. Kepada mereka yang selalu rasa mengantuk ataupun tengah mengalami tekanan, Sila ikuti dan lakukan senaman ini. Selamat Mencuba!!

LANGKAH 1


Ini adalah ala taichi sikit la… sebagai permulaan untuk memanaskan badan..

LANGKAH 2


Tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher anda..

LANGKAH 3


wa..wa..aaa

LANGKAH 4


Gerak kekanan kemudian ke kiri..

LANGKAH 5


Gerak ke kiri kemudian ke kanan. Ikut sahajalah… jangan terpusing kepala sudah la..

LANGKAH 6


Tepuk kuat kuat kat dahi.. Ini untuk menghilangkan mengantuk..

LANGKAH 7


Selepas itu buat gerakan tangan dan badan… buat macam gembira je..

LANGKAH 8


Kemudian goyang-goyangkan kaki dan badan sedikit… Lakukan seperti kita tiada masalah…

LANGKAH 9


Lakukan secara agresif pula… Jangan peduli apa orang lain kata..

LANGKAH 10


Hilangkan semua tekanan…

LANGKAH 11


pusingkan kepala…

LANGKAH 12


tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

LANGKAH 13


Akhir sekali lakukan joget kucing…

————–

dh hilang mengantuk??

Sekian….SELAMAT MENCUBA!

^_^

4 comments:

Nadirah Izan said...

memang boleh hilang tekanan XD
tgk animasi tu pon dah boleh gelak..haha

Saifuddin Nordin said...

haha..seriosly kelakar gler animation tu..rse mcm syafiq aizat wk2 skolah dulu..movement yg biasa dia buat... XD

~sheera~ said...

haha. sangat berkesaannn !!! loikkee it !

Anonymous said...

Salam...lucu la animasi tu...x paya ikut, tinguk pun suda hilang rasa mengantuk...good idea..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget