Tuesday, June 30, 2009

Hembusan bayu meniup lembut di pipi ini...

Biarlah untuk aku terus berada disini
Menanti dan terus mencari
Erti sebuah imaginasi
Konflik yang wujud sememangnya tidak dinafi
Namun cuba diterjemah melalui mata hati...

Tapi sampai bilakah harus wujud perasaan ini?
Mungkin jiwa ini selalu menyendiri
Hingga terasa sepi
Lalu terbawa dalam mimpi
Pelbagai ilusi yang ngeri...

Dia tersenyum dan aku membalas senyuman itu
Namun adakah segalanya benar dari hati?
Atau sekadar pengubat kegelisahan jiwa yang kian membukit...
Siapa? Apa? Sebenarnya aku disini?
Mungkin juga balasan Ilahi
Untuk menyuci kekotoran nurani
Yang tidak terjaga dengan sempurna sejak dahulu lagi...

Ya Tuhanku..
Aku bukanlah hambaMu yang terbaik untuk dipilih menerima segala nikmat dunia hari ini..
Namun begitu, janganlah aku diuji dengan dugaan yang tidak mampu ku tempuhi..
Aku terima takdirMu andai telah tersirat sejak azali..

Ya Tuhanku..
Sememangnya aku sangkakan telah bersedia untuk menghadapi semua ini
tapi rupanya tidak!
Syukur ku panjatkan padaMu kerana telah mendatangkan semua ini kepada ku
Mungkin juga kau ingin mendatangkan hujan tatkala matahari ku pohon
Mungkin juga kau ingin mendatangkan kaktus tatkala mawar ku minta
Mungkin juga kau ingin mendatangkan beluncas tatkala rama-rama ku idamkan...

Akan aku gagahi jua kaki ini untuk terus melangkah demi masa silam yang indah
Kepada insan yang benar2 memahami..
Terima kasih!

Kurniakanlah aku kekuatan untuk terus melangkah dalam kerapuhan jiwa dan hubungan ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...