Wednesday, June 24, 2009

salam kemaafan...

Nampaknya, bayu cina selatan telah mula menyapa lembut di tubuh dan pipi sejak kebelakangan ini.. kadangkala juga kelembutan ini bertukar keras secara tiba-tiba, namun masih boleh dikawal... setelah dianalisis, tiupan monsun ini bukanlah dari samudera China Selatan itu sendiri, tetapi daripada lautan Hindi yang entah macamana tiba-tiba sesat!
Mungkin CEMBURU melihat ketenangan, kedamaian, kesaljuan, dan keharmonian bahtera yang melaluinya.
Pada kesempitan ruangan ini, kanda ingin memohon maaf kepada semua pihak yang terlibat samaada secara langsung dan tidak berkenaan beberapa insiden yang tidak diingini berlaku.
Khususnya kepada sahabat2 seperjuangan pimpinan pelajar.
Cuma apa yang dikesalkan disini adalah mengapa kita suka untuk membuat keputusan yang sangat berpihak kepada kepentingan diri sendiri. Itu jelas kelihatan sejak dahulu. segalanya mempunyai kepentingan peribadi. Kita dengan megah mengatakan tentang kepimpinan negara yang kronism & berkepentingan diri... tetapi bagaimana pula dengan kita? cermin diri & hati disarankan disini. Terima kasih kepada pihak yang sengaja mengapi-apikan dengan emosi sendiri sehingga memutuskan silaturrahim orang lain... puaskan?
Pengadilan dibuat bersandarkan retorik sebelah pihak sahaja seolah2 terlalu hina diri ini hingga dikatakan tiada nilai agama yang diterapkan oleh ibu bapa empunya diri.... bayangkan jika anda dikatakan begitu? dimana nilai islam, tudung, kopiah dan alunan ayat2 suci al-Quran anda?
Apakah makna disebalik senyuman @ kerutan wajah anda?
Mohon maaf.

1 comment:

Anonymous said...

Salam EPIKL..

mmg jelas dari dulu hgga kini, kronisme mnjadi satu fhmn yg bleh mghncurkn satu2 bgsa..

klu layak, layak la..klu x, apa ble bt..tp klu da jd kroni2 ni, yg betul, mmg btul..klu salah pun di kasi betul jgk..susah2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...